13. december 2007

1 kommentarer

minutters læsetid

  • Forside
  • /
  • Blog
  • /
  • Telefonselskabet 3 vil spare på regnskoven, men vil ikke hjælpe kunderne med det samme

For nylig fik jeg med posten et brev fra telefonselskabet 3. Overskriften i brevet lød “Aldrig mere papirarbejde”. “Vi har valgt at bevare lidt mere af regnskoven, spare portoen…” fortsatte brevet. Det lød jo meget godt. Jeg vil da også gerne være med til at bevare regnskoven, og jo flere regninger jeg kan modtage elektronisk jo bedre.

Men i tilfældet 3 drejer det sig kun om at redde regnskov, når 3 selv kan spare penge på papir, porto mv. 3’s kunder får ikke samme mulighed. Når de vil i kontakt med 3, er de nødt til at skrive et gammeldags brev. 3 oplyser bevidst ikke nogen e-mail adresse på sin hjemmeside, formentlig fordi de ikke ønsker, at kunderne kontakter dem elektronisk. Det skal gøres så besværligt som muligt for kunderne f.eks. at stille 3 et skriftligt spørgsmål eller at sende 3 en klage.

Er det ikke dobbeltmoralsk?

Det er i øvrigt også klart ulovligt. 3 skal på sin hjemmeside tydeligt oplyse en e-mail adresse, som dem der måtte ønske det kan skrive til. Det har alle virksomheder pligt til i henhold til e-handelslovens § 7. Det gjorde jeg faktisk allerede 3 skriftligt opmærksom på i august måned. Svaret jeg fik tilbage lød, at 3 jo er et telefonselskab og derfor ikke skal overholde e-handelsloven… (hvilket bare viser, at 3 ikke har sat sig ind i den lovgivning selskabet er underlagt).

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse bliver ikke offentliggjort. Nødvendige felter er markeret med *

  1. December 2010
    Lige en opdatering. Der findes direkte mailadresse til selskabet 3.

    E-mail Privat: kundeservice@3.dk
    E-mail Erhverv: erhvervsservice@3.dk

    Og det er ovenikøbet så godt lavet, at efter afsendelse modtager en kvitteringsmail med henvendelsesnummer tilsendt, så i tilfælde af, at man ikke hører fra selskabet, at man kan ringe/skrive en gang til..og henvise til selskabets egen registrering af henvendelsen.
    Det burde faktisk være lovpligtig, at firmaer og myndigheder altid svarer tilbage med et henvendelsesnummer, så kunden/borgeren kan give et sådan nummer ved eventuelle senere vanskeligheder.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

relaterede indlæg

3D Secure udelukker ikke, at du kan få penge tilbage, hvis dit kort er blevet misbrugt
Tjek SMS-koden, ellers risikerer du at hænge på regningen
Hvad er der galt med disse reklamer?
Er det virkelig gratis at købe på kredit hos Leasy?