Tak fordi du tager dig tid til at besøge min blog.

Mit navn er Peter Fogh Knudsen, jeg er uddannet jurist (cand.jur.) og arbejder til daglig som persondatachef i Coop Danmark A/S.

Min baggrund for at skrive om forbrugerforhold er, at jeg siden årtusindskiftet igennem mit arbejde har beskæftiget mig meget med forbrugerforhold og juridiske problemstillinger omkring virksomheders markedsføring, bl.a. markedsføring og salg af varer på internettet.

Jeg har således i 4 år arbejdet for Forbrugerombudsmanden og bl.a. ført en række retssager omkring overtrædelser af markedsføringslovgivningen, ligesom jeg i 6 år var leder af et EU-center i Forbrugerstyrelsen kaldet Forbruger Europa, hvor vi primært arbejdede med forbrugerbeskyttelse ved køb på tværs af grænserne inden for EU. Endelig var jeg i 8 år ansat som ekstern lektor på Københavns Universitet, hvor jeg underviste i faget forbrugerret.

Formålet med denne blog

Jeg startede forbrugerbloggen.dk tilbage i 2007, fordi jeg af og til oplever virksomheder, der på den ene eller anden måde prøver at snyde os forbrugere, enten fordi de blot overtræder reglerne, fordi de udnytter reglerne, eller fordi de ikke kender dem. Det være sig med en vildledende eller diskriminerende reklame, urimelige aftalevilkår i kontrakterne, behandlingen af kunder efter et køb og så videre. Jeg vil med bloggen gerne gøre andre opmærksomme på sådanne forhold, ligesom jeg med mine indlæg håber, at jeg kan hjælpe andre forbrugere med få deres ret og ikke blive snydt.

Tanken er ikke, at bloggen skal være endnu en “hadeside”, men i stedet en side, hvor forbrugere og andre på lødig vis kan komme til udtryk med deres syn på de emner, der bliver taget op. Ikke kun forbrugere, men også de erhvervsdrivende selv og andre er derfor velkomne til at komme med kommentarer til de enkelte indlæg.