15. juli 2012

0 kommentarer

bilka

bilkaDette er ikke en reklame for Bilka, men jeg bliver simpelthen nødt til at rose Bilka for for nylig at have indført det princip, at der aldrig må være mere end to andre kunder i køen foran ved kassen.

Kassekøen er jo et af de steder, mange firmaer sparer, på samme måde som med antallet af personer der sidder i kundeservice og besvarer opkald.

Men Bilkas nye direktør, der som jeg har forstået det, har arbejdet i England i mange år, er åbenbart vant til kundeservice på et højere niveau, end vi er herhjemme. Så nu har han som sagt indført det princip, at der aldrig må være mere end to andre kunder i køen foran ved kassen.

Nu kunne man jo godt have en naturlig mistro over for den slags tiltag. Er det ikke bare noget de siger? Er det ikke bare et smart markedsføringsfif, der ikke holder i virkeligheden? Men baseret på mine egne erfaringer holder løftet faktisk stik. Jeg har nok været i Bilka en 8-10 gange siden de indførte reglen, og hver gang har det holdt stik. Fantastisk siger jeg bare.

Og ikke nok med det, nu har de netop også udvidet deres åbningstider, så der er åbent alle hverdage fra 8 – 22 og lørdage fra 8-18. Med de åbningstider nærmer vi os jo efterhånden helt østeuropæiske tilstande, da supermarkeder i Østeuropa typisk har åbent fra 8/9-22/23 alle ugens dage.

Som jeg startede med at sige, så er dette ikke en reklame for Bilka, men det er en anerkendelse af, at de med den slags tiltag gør noget, jeg som kunde sætter stor pris på, og jeg håber virkelig, de får succes med tiltagene, for selv om jeg godt kan lide at gøre et godt køb, og selv om jeg ikke bryder mig om at betale overpris for de ting, jeg køber, så synes jeg alligevel, der er en tendens til, at alt i dag kun drejer sig om at være billigst billigst billigst. Og jeg kunne sikkert godt gå i Netto eller Fakta og købe mine varer lidt billigere der, men det har jeg prøvet, og hver gang kan jeg ikke lade være med at blive i dårligt humør. Butikkerne er proppede med varer, det roder, og der er altid køer ved kasserne. Så på den måde tilbyder Bilka mig i højere og højere grad en god balance mellem pris, kvalitet og service, hvor jeg i discountbutikkerne ikke oplever at få de sidste to ting.

Bliv ved på den måde, Bilka.

 

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

relaterede indlæg