Dettol no touch dispenserenNogle gange støder jeg på en reklame for et produkt, hvor jeg bare må tage mig til hovedet over, hvad reklamefolk kan finde på. Den seneste af slagsen, jeg er stødt på, er reklamen for Dettol no touch dispenseren, som blandt andet kører på tv for tiden. Har du ikke set den endnu, kan du se den nedenfor.

Kort fortalt er budskabet, at vores sæbepumper rundt omkring i de små hjem er fyldt med bakterier, og at en traditionel sæbepumpe faktisk medvirker til at sprede bakterier. Ja man må næsten forstå, at en almindelig sæbepumpe er en ”ren” bakteriebombe.

Derfor må du hellere i dag end i morgen skynde dig ned og købe en Dettol no touch dispenser. Den registrerer automatisk din hånd, og doserer så automatisk sæben, uden at du behøver røre ved sæbepumpen. Og det er da supersmart, er det ikke?

Jeg synes måske, de glemmer en enkelt ting i den reklame, og det er, at jeg jo, umiddelbart efter at jeg har rørt ved min bakteriebefængte almindelige sæbepumpe VASKER MINE HÆNDER… Jeg skulle jo mene, at de eventuelle bakterier, jeg måtte få fra sæbepumpen så forsvinder igen med det samme eller hvad?

Men ok, nu er det jo firmaet Reckitt Benckiser, der står bag produktet, det samme firma som også står bag Cilit Bang – du ved – det produkt der kan gøre alt rent bare ved at sprøjte det på og så skylle det af bagefter igen.

Når det kommer til rengøringsmidler, og produkter til den personlige hygiejne, så kan man åbenbart slippe af sted med hvad som helst. Måske det var på tide, at Forbrugerombudsmanden begyndte at interessere sig lidt for det område, som vist i alt for længe har været et rent slaraffenland for kreative reklamefolk.

Se reklamen for Dettol no touch her: