10. november 2008

5 kommentarer

minutters læsetid

  • Forside
  • /
  • Blog
  • /
  • Døgnposten – historien om hvordan du sælger en forringelse som en forbedring

Det er vel efterhånden almindeligt kendt, at hvis der er noget Post Danmark ikke er så god til, så er det at bringe pakker ud.

Med et nyt initiativ har Post Danmark tilsyneladende også selv erkendt dette. Nu har man nemlig lavet en løsning ved navn ”Døgnposten”, som går ud på, at modtager selv kan afhente sine pakker i stedet for at få dem leveret.

Misforstå mig ikke, det er da smart, at jeg nu (hvis jeg bor i en større dansk by) får mulighed for rent faktisk at få de pakker, jeg bestiller, men hele løsningen havde jo ikke været nødvendig, hvis ellers Post Danmarks pakkeomdeling havde fungeret. Og det bliver jo formentlig heller ikke billigere at sende pakkerne, selv om Post Danmark nu kun sender, men ikke bringer pakkerne.

Det kan man jo imidlertid ikke bruge som salgsargument, så derfor markedsfører man døgnposten som en ny service under overskriften ”Pakker når det passer dig”. Og i stedet for at jeg kan få pakken leveret på min bopæl, er fordelen nu, at jeg selv kan hente den, når det passer mig, og at jeg selv kan bestemme, hvor jeg vil køre hen og hente den. Det er da go’ service, er det ikke?

Mere ideelt havde det jo været om Post Danmark havde valgt at indrette sin pakkeomdeling hele vejen ud til modtager mere moderne og prøvet at leve op til det gode gamle slogan: ”I regn og slud – posten skal ud”.

Din e-mail adresse bliver ikke offentliggjort. Nødvendige felter er markeret med *

  1. Jeg modtager periodisk en del erhvervspakker og
    Da det nye Pakkeposthus startede blev jeg tilbudt 6 flasker rødvin hvis jeg tilmeldte mig ordningen – der er dog lige det at selvbetjenings boxen stod i Århus, over 30 km herfra.
    Det er lige en udgift på 60 km for selv at kunne hente sin post

  2. Faktum. Postdanmark kan ikke levere pakker.
    En pakke til mig sendt i Torsdags, dvs 7 dage siden, har jeg endnu ikke fået. Jeg kan heller ikke få den, da posthuset holder middagslukket.

    * Døgnpost til alle NU (ikke kun københavnere eller få udvalgte byer)
    * Prisnedsættelse (det har man faktisk altid skulle have haft da de aldrig har leveret den lovede service, men nu har de erkendt det, og må så slække på prisen)
    * Uddannelse til postbude, man skal have uddannelse som renovationsmedarbejder som det pænt hedder, men ikke som post og jeg tvivler faktisk på om alle postbude kan læse, eller bare er sindsygt tal- og ordblinde.

  3. Jeg har endnu en gang har haft en rigtig dårlig oplevelse med Post Danmarks service. Jeg skulle hente en pakke, fandt postanvisningen i postkassen og gik til posthuset for at hente pakken. Der bliver jeg oplyst om at pakken er i døgnposten. Jeg siger, at det absolut må være en misforståelse, da jeg ikke har tilmeldt mig, og får at vide at man for at udbrede kendskabet til døgnposten har valgt at fylde den op med de pakker der kunne være. Hvad ligner det? Jeg har af mange grunde IKKE tilmeldt mig, det er ikke fordi jeg ikke har set deres reklamer, det er et bevidst valg, og jeg finder det meget problematiske, at noget der bliver lagt frem som et tilbud pludselig bliver obligatorisk! Da jeg påpegede problemet fik jeg at vide, at jeg mod et ekstra gebyr kunne få pakken ført tilbage til posthuset eller genudbragt, så kunne jeg selvfølgelig ikke få den samme dag –det ville altså koste ekstra at få pakken tilbage til det sted, den burde have været fra start. Det gav mig ikke mange valgmuligheder. Jeg stod uden sygesikringsbevis og det kostede en lang ekstra tur at hente det, samt ekstra tid, for at hente min pakke. Så skulle jeg også bruge tid på at finde den automat, der så heller ikke virkede ordentligt, sygesikringsbeviset blev ikke aflæst før efter mange forsøg. Men der er ikke noget at gøre, Post Danmark ser Døgnposten som et posthus, og det er ikke muligt at fravælge det -så hvorfor overhovedet lave en tilmedling?

  4. Jeg vedkender mig samme synspunkt som Peter Fogh Knudsen.
    Det næste bliver jo at Post Danmark stopper udbringningen af pakker, hvis de mener at deres success kriterie er opfyldt. Jeg har for flere år siden købt en stor postkasse ( den kan indeholde en kasse fra Årstiderne)men Post Danmark vil ikke bruge den, heller ikke hvis jeg lægger en kvittering i postkassen. Hvis jeg skal hente pakker i Døgnposten skal jeg køre 8 km hver vej istedet for 1.

  5. Jamen i regn og slud skal posten herunder pakkerne ud. Døgnposten er blot en ekstra mulighed, som du kan vælge hvis den form for levering er en fordel for dig. Så derfor mener jeg, at det netop er en moderne måde at distribuere pakker på. Døgnposten sender dig en SMS eller en mail – igen efter dit ønske – når pakken er klar til, at du kan afhente den.

    Jeg synes altså, at det er en meget smart mulighed vi giver mange mennesker med døgnposten. Så tak for bloggen her der gan mig mulighed for at komme med det synspunkt, netop her 🙂

    Mange hilsner
    Lars Kaspersen
    Kommunikationschef
    Post Danmark

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

relaterede indlæg