1. februar 2009

3 kommentarer

  • Forside
  • /
  • Blog
  • /
  • Aller Press er umulig at komme i kontakt med

Hvad gør man, hvis man pludselig modtager et blad, man aldrig har bestilt? Ja så prøver man måske at ringe til udgiveren af bladet for at gøre opmærksom på, at der må være sket en fejl, og så burde det problem være ude af verden. 

Men hvad nu hvis kundeservice ikke tager telefonen? Og kundeservice ikke reagerer på breve, de modtager? Og kundeservice ikke reagerer på e-mails, de modtager? Samtidig med at bladene bliver ved med at vælte ind ad døren sammen med en højere og højere regning?

For et par måneder siden begyndte et familiemedlem pludselig at modtage magasinet Mad & Bolig, selv om hun aldrig havde tegnet abonnement på bladet. Som den gode forbruger, hun er, prøvede hun gentagne gange at ringe til Aller Press, men uden held. Opkaldene blev aldrig besvaret. Lettere irriteret skrev hun så et venligt brev til Aller Press i stedet. I brevet gjorde hun opmærksom på fejlen og bad dem om at stoppe med at sende bladene. Alligevel modtog hun efterfølgende endnu et blad vedlagt endnu en regning.

Hvad gør man så? Telefonopkald besvarer Aller ikke, breve læser de ikke. Nu er man ved at være lidt irriteret, og også lidt bekymret over, om man kan risikere at skulle betale. Men så kom familiemedlemmet på, at hun jo kunne prøve at sende en e-mail til Aller i stedet. Det er jo dejlig nemt, og så har man også dokumentationen for, at man har skrevet, og hvad man har skrevet.

Men så let skulle det ikke være. Helt i strid med loven oplyser Aller ikke nogen e-mail adresse på sin hjemmeside. I stedet er man tvunget til at bruge en lille kontaktformular, hvor man kan udfylde sit navn, sin e-mail adresse og hvad henvendelsen drejer sig om.

Men er det så ikke lige så godt som at sende en e-mail? Nej, for kontaktformularen er lavet ret uprofessionelt, så man ikke får nogen bekræftelse på, hvad man har sendt og hvornår. Det behøvede selvfølgelig ikke blive et problem i praksis, hvis bare Aller læste og besvarede de henvendelser, de modtog via deres webformular. Men gæt en gang, heller ikke e-mails svarer Aller på. De fortsætter i stedet ufortrødent med at sende flere eksemplarer af Mad & Bolig. Eller rettere, nu sender de ikke længere bladet, men en betalingspåmindelse, hvori de gør opmærksom på, at de har stoppet abonnementet indtil videre, da de endnu ikke har modtaget nogen betaling.

Og her står sagen så. Aller bliver ved med at kræve penge og ignorerer fuldstændig alle forsøg på at komme i kontakt med dem. Hvor er kundeservice? Er der nogen kundeservice? Min konklusion må blive nej.

Men hvad gør vi så nu. Som et sidste forsøg prøver vi at skrive til marketingchefen i Aller Press. Selv om Aller Press ikke er interesseret i, at deres kunder sender dem e-mails, gør det samme sig ikke gældende i annonceafdelingen. Her vil man gerne høre fra potentielle kunder, der vil indrykke annoncer. Så nu får marketingchef Morten Rud en mail, og så må vi se, hvad der sker. Sikkert ingenting…

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked

  1. Hej Lena. For det første bør du gemme bladet, og dernæst bør du kontakte bladet og gøre opmærksom på, at du ikke har bestilt bladet, og spørge dem, om du skal smide det ud, eller om de vil afhente det. Du har ikke pligt til at sende det tilbage til dem. Du kan prøve at ringe og så få navnet oplyst på den, du taler med og så gemme oplysningerne. Alternativt kan du sende dem et brev og gemme en kopi. Så vidt jeg kan se oplyser de fortsat i strid med loven ikke nogen e-mail adresse, så den kan du ikke bruge.

  2. Jeg har i dag (25/11-09) modtaget et “Mad og Bolig” som jeg overhovedet ikke abonnerer på. Vedlagt en regning på kr. 129,- hvilket er ret dyrt for 1 blad.
    Jeg har læst de forrige kommentarer som gør mig nervøs for at det samme skal ske for mig. Har I et godt råd, så jeg hurtig kan blive slettet af den abonn.liste som jeg tilsyneladende er kommet på?

  3. Som en tilføjelse skal det retfærdigvis siges, at der heldigvis endelig skete noget, da jeg skrev til marketingchefen. Samme dag modtog jeg en besked tilbage om, at han havde modtaget min mail og to dage senere havde kundeservicechefen svaret tilbage at de ville slette abonnementet. Det var noget af en omvej, men det lykkedes.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

relaterede indlæg